The Idling Gallery: Mal wieder Freitag der 13.
Emma Adler
Yuri Albert
Sonja Alhäuser
Heike Kati Barath
Frieda Bellmann
Marc Bijl
Sascha Boldt
Maxim Brandt
Julia Brodauf
Ben Brix
Adam Cmiel
Daniel Chluba
Björn Dahlem
Damien Deroubaix
Stefan Ewald
Konstantin Felker
Axel Geis
Giulia Giannola
Lukas Glinkowski
Stephanie Jünemann
Michael Kalmbach
Thaddäus Hüppi
Gabriele Langendorf
Silvia Lorenz
Bjørn Melhus
Simon Metzger
Minor Alexander Minor
Iris Musolf
Gabriela Oberkofler
Manfred Peckl
Hans Petri
Julia Rabusai
Christian Retschlag
Flaut Michael Rauch
Julia Charlotte Richter
Stafan Rinck
Marcus Sendlinger
Lisa Seebach
Ralf Schmitt
Alexander Skorobogatov
'Ann Schomburg'
ultra art fair unlimited
Catrine Val
Melanie Vogel
Gabriel Vormstein
Hansa Wißkirchen
Georg Winter
Marlon Wobst
Vadim Zakharov Vadim
visited by the idling mobile residency, Artist in residence: Kati Liebert
Markgrafenstraße 58
BERLIN
geöffnet Montag-Samstag 10-18h
Eröffnung Freitag der 13. 19h
Finissage Freitag der 20. 19h
Warm up doors open showtime! |
Opening by Kati Liebert:
Kati Liebert, Performance, as Artist in Residence @idling mobile |
The Idling Mobile (2014–2020)
Materialangabe: Wohnmobil, Performance
Material: camping car, performance
Das Projekt »The Idling Mobile« ist mal
eine bewegliche Skulptur, mal ein Selbstportrait oder ein Artist in
Residence-Programm. Unter der Idee des Idlings, z Dt. Leerlaufs, schält das
Wohnmobil das Privat- und Kunstleben Schomburgs für die Dauer einer Reise aus
der Drucksituation einer nur als neoliberal zu bezeichnenden Lebensweise
heraus. Und mehr noch, »The Idling Mobile« stellt eine unmittelbare Umsetzung
solidarischen Handelns dar. Wird Schomburg zu einer Residency eingeladen,
vergibt sie mit den Ressourcen des Stipendiums selbst eine Residency an weitere
Künstlerinnen und Künstler und entlässt das Wohnmobil an einen selbstgewählten
Ort. Der fahrbare Kunstraum schafft einen Moment des Innehaltens genau für
jene, die im Kampf für Utopien zur Überwindung von ungesunden und
unsolidarischen Lebensstrukturen zumeist selbst nicht mehr zur Entschleunigung
fähig sind. In actu entstehen dabei neue Kunstwerke. Zum Beispiel mutierte ein
geplatzter Reifen, der beinahe einen fatalen Unfall verursacht hatte, zum Bildrahmen
eines Videos, welches ein experimentelles Roadmovie der Reise zeigt.
Liste der bisherigen Artist Residencies:
List of previous artist residencies
Sweta Anatova (2014)
Minor Alexander ( 2014)
Sascha Boldt (2015)
Linda Knob (2014)
Kati Liebert (2014)
Philip Metz (2015)
Lena Reisner (2017)
Steffi Simmen (2019)
Stories for food Project (2018)
The project "The Idling Mobile"
is sometimescan come along as a mobile sculpture, sometimes a self-portrait or
an artist in residence program. Under the idea concept of the idling, the
motorhome purges extracts Schomburg's private and artistic lifepersona out of a
pressured, neoliberal way of life for
the duration of a journey out of the print situation of a way of life that can
only be described as neoliberal. And what's more importantly, "The Idling
Mobile" represents an immediate implementation of solidarity. If Schomburg
is invited to a residency, she will use the resources of the scholarship to
grant a residency to other artists and release leaves the motorhome to at a
location of her choice. The mobile art space creates an opportunity to stop and
pause moment of pause for thought for precisely those who, in the are no longer
capable of deceleration while they struggle for utopias to overcome unhealthy
and unsolidaristic life structures., are usually no longer capable of
decelerating themselves. New works of art are created in actu. For example, a
burst tire that had almost caused a fatal accident mutated was transformed into
the a picture frame of for a video showing the journey as an experimental road
movie. of the journey.
The Idling Gallery (2014 fortlaufend)
Materialangabe: conceptuelle Gallerie,
Gruppeninstallation, variierende Größe
Material: conceptual Gallery, Group
installation, varying size
»The Idling Gallery« ist ein solidarisches
Ausstellungsprojekt, welches sich der Produktivität von Kollektiven zuwendet.
Ausgangspunkt ist die Auseinandersetzung mit Ranking Systemen, die unter
anderem aus der Häufigkeit sowie den Künstlerlisten von Gruppenausstellungen das
Gewicht einer künstlerischen Position bemisst. Dieses Bewertungssystem hat
deutliche Effekte auf die Politik gegenwärtiger Ausstellungseinladungen und
Künstlernetzwerke. Dem »Idling Mobile« folgte so das Projekt »Idling Gallery«,
welches 2014 bereits in einem ersten Testlauf 150 Künstlerinnen und Künstler
aus Berlin und Deutschland miteinander bekannt machte. Ziel des fortwährenden
Projektes in die Einladung möglichst vieler Gruppenausstellungen im
Arbeitsatelier der Künstlerin. Gegenstand der nicht ausschließlich auf ein
Thema ausgerichteten Ausstellungen ist dabei die Kollage ungewöhnlich vieler
künstlerischer Positionen. »The Idling Gallery« stellt die zusammengetragenen
Werke als Gesamtkomposition aus, welche die einzelnen Werke inhaltlich neu sortiert.
"The Idling Gallery" is an a
solidary exhibition project in solidarity, which focuses focusing on the
productivity of collectives. The starting point is the examination ofIt is
rooted in the examination of ranking systems, which measure an artist’s value by
the frequency and the artist lists of their group exhibitions, among other
things, measure the weight of an artistic position from the frequency and
artist lists of group exhibitions. This evaluation system has clear effects on
the politics of current exhibition invitations and artist networks.
Consequently, “The Idling Gallery” followed tThe "Idling Mobile" was
followed by the "Idling Gallery" project, which in 2014 alreadyand
introduced 150 artists from Berlin and Germany to each other in a first test run
in 2014 alone. The aim of the ongoing project is to invite as many group
exhibitions as possible to the artist's studio. The subject of the exhibitions,
which do not focus exclusively focus on a single theme, is the a collage of an
unusually large number of artistic positions. "The Idling Gallery"
presents the collected works as a holisticn
overall composition, which sorts
and thereby rearranges the individual works’ contents of the individual
works as anew..