Contragic Fine Arts | Ann Schomburg

10.8.13

The idling boys @ wye

Thanks for the wonderful opening!



The Idling Boys (2012)

Materialangabe: druck auf Aluminium hinter Plexiglas

Material: print on aluminum behind plexiglass

 

Das Fotografieprojekt »The Idling Boys« verwebt Fragen des fortwährenden Geschlechterkampfes mit einer radikalen, patriachal konnotierten Geste. Die Protagonisten der Bilderserie sind Liebhaber und Partner der Vergangenheit. Im Hotelbett, auf der Parkbank und an weiteren Orten bemalt die Künstlerin Männerkörper mithilfe des Inhalts eines klassischen Beautycase. Es folgen ein Schnappschuss mit dem Handy und der unerwartete Abschied. Auf den Männerkörpern entstehen ‚idle paintings’, Malereien, die aus einem unterbewussten Impuls der Künstlerin entstehen. Die resultierenden Fotografien sind Leftovers vergangener Beziehungen und Relikte eines performativen Aktes, welcher mit dem Verkauf der Arbeiten eine weitere Dimension annimmt. Denn der kommerzielle Verkauf der »Idling Boys« betont nicht nur die Objekthaftigkeit der fotografierten Modelle. Er vollzieht den kontrollierten Ausverkauf biografischer Mythen der Künstlerin.

Text: Ann-Charlotte Günzel

 

 

EN

 

The photographichy project "The Idling Boys" interweaves questions of the ongoing gender struggle with a radical, patriarchally connoted gesture. The protagonists of the picture series are past lovers and ex partners of the past. In the a hotel bed, on the a park bench and in other places, the artist paints male bodies with the help of the content of a classic beauty case. Following aA snapshot with the her mobile phone and the unexpected farewell follow. On the male bodies, 'idle paintings' are created., Ppaintings that emerge from a subconscious impulse of the artist. The resulting photographs are leftovers of past relationships and relics of a performative act that takes on another dimension with the sale of the works. The commercial sale of the "Idling Boys" does not only emphasizes the object-like nature of the photographed models’ object like nature. He It carries out the controlled sell-out of the artist's biographical myths.

Text: Ann-Charlotte Günzel