Contragic Fine Arts | Ann Schomburg

1.4.17

Blowjob, Performance & Ausstellungsinstallation Imaginary snowclouddiving 2017

Blowjob & Imaginary Snowclouddiving, A performance and installation in the hybrid space between reality and facebook.

DE

Clickbaits ködern tagtäglich die Aufmerksamkeit von Nutzerinnen im Internet. Nicht selten simulieren sie dabei skandalöse Inhalte und tatsächliche Sensationen. Anlässlich einer Ausstellungseröffnung im Kasseler Regierungspräsidium hatte Schomburg 2017 einen eigenen Köder ausgeworfen und zu einer Blowjob-Performance geladen. Die anwesenden Vertreter der Presse waren ihrer Ankündigung zunächst neugierig gefolgt und fanden die Künstlerin schließlich beim Aufblasen eines großformatigen Schwimmtiers vor. Das Motiv der Badeinsel, ein Einhorn, verbindet dabei die Selbstdarstellung junger Frauen im Internet, welche sich dort an der Seite des Spielzeuges als attraktiv und abenteuerlustig auszeichnen, mit älteren Mythologien. In der Fantasy-Erzählung »Das letzte Einhorn« beispielsweise begegnet eine allein unter Männern in der Wildnis lebende Räuberin dem zauberhaften Tier und verhandelt an seiner Seite Reinheitsvorstellungen weiblicher Sexualität.


Clickbaits attract the attention of Internet users every day. They often simulate scandalous content and actual sensations. On the occasion of the opening of an exhibition opening in the Kassel Regional Council in 2017, Schomburg cast his her own bait in 2017 and invited to a blowjob performance. The present representatives of the press who were present had followed her announcement curiously at first and finally found the artist blowing up a large-format floating animal. The motif of Tthe bathing island, is formed as a unicorn.,This combines the self-portrayal of young women distinguishing themselves as attractive and adventurous at the side of a toy ion the iInternet, who distinguish themselves as attractive and adventurous on the side of the toy, with significantly older mythologies. In the fantasy narrative "The Last Unicorn,", for example, a female robber living alone among men in the wilderness encounters the magical animal and negotiates purity ideas of female purity and sexuality at its side.



VIDEO:










Imaginary snowclouddiving:

Mit Arbeiten von: Emma Adler, Minor Alexander, Sascha Boldt, Stefan Ewald, Annika Glass / Miguel Wysocki, Patricia Lambertus, Kati Liebert, Iris Musolf, Hans Petri, Julia Charlotte Richter, Schaum und Rausch, Ann Schomburg, Vincent Rischer, Jonny Star



Imaginary Snowclouddiving (2017)

Materialangabe: collective art

 

Die MitarbeiterInnen des Regierungspräsidiums Kassel wählen auf dem Rundgang der Universität Kassel jährlich ihre Favoriten für die „Interventionen“ aus, einer Kunstausstellung in den Fluren ihres Gebäudes. Zur Documenta 2017 wurde dieses Prinzip verändert und der Ausstellungsplatz ein herausragende Alumni  der Universität Kassel vergeben. Ann Schomburg entschied sich ‚ihren’ Ausstellungsplatz in einer kollektiven Geste an ihre KollegInnen weiterzugeben. Sie fügten ihre Arbeit mit Werken von 14 weiteren KünstlerInnen zusammen. Damit kommentierte Schomburg nicht nur den Druck des Wettbewerbs, sondern auch das politikstrategische Kalkül derlei gönnerischer Ausstellungseinladungen. Mit einem weiteren Detail der Wandinstallation verschärfte die Künstlerin diese Kritik: In einer jovialen Geste setzte Schomburg den in der Gruppenausstellung unterrepräsentierten männlichen Künstlern mit einzelnen, leeren Bildrahmen aus Klebeband ein Denkmal. Die Reaktion des Veranstalters, der bald in die Werkauswahl eingriff,  ist ein relevanter Teil der Arbeit und in ihre Dokumentation eingeflossen.

 

Zeichen: 1093

 

Mit Arbeiten von:

Emma Adler, Minor Alexander, Sascha Boldt, Stefan Ewald, Annika Glass / Miguel Wysocki, Patricia Lambertus, Kati Liebert, Iris Musolf, Hans Petri, Julia Charlotte Richter, Schaum und Rausch, Ann Schomburg, Vincent Rischer, Jonny Star

 

Every year on the tour of the University of Kassel, the staff of the Kassel Regional Council selects their favourites for the "Interventions", an art exhibition in the corridors of their building. For Documenta 2017, this principlethe concept was changed and the exhibition space was given to an outstanding alumni of the University of Kassel. Ann Schomburg decided to pass on 'her' exhibition space to her colleagues in a collective gesture. They She combined their her work with works by 14 other artists. Schomburg thus commented not only on the pressure of the competition, but also on the political and-strategic calculation of such patronizing exhibition invitations. With Aanother detail of the wall installation, the artist intensified this the artist’s criticism: in a jovial gesture, Schomburg set a monument to the group exhibition’s the underrepresented male artists underrepresented in the group exhibition with by adding individual, empty picture frames made of adhesive tape. The reaction of the organizer, who soon intervened in the selection of works, is a relevant part of the work and has become a part offlowed into its documentation.

 

With works by

Emma Adler, Minor Alexander, Sascha Boldt, Stefan Ewald, Annika Glass / Miguel Wysocki, Patricia Lambertus, Kati Liebert, Iris Musolf, Hans Petri, Julia Charlotte Richter, Schaum und Rausch, Ann Schomburg, Vincent Rischer, Jonny Star







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Press:

https://www.lokalo24.de/lokales/kassel/porno-alarm-regierungspraesidium-kassel-8216653.html


https://www.youtube.com/watch?v=aCqI6e1ciko